Notícies
Dilluns, 8 de novembre 2021
Eleccions del consell escolar
Benvolgudes famílies,

Us informem que el Departament d’Ensenyament ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar els membres que pertoqui de cadascun dels sectors que formen els consells escolars. En el cas del nostre centre, s’ha de fer la renovació següent:
Sector famílies: 2 representants
Sector alumnat: 1 representant
Sector PAS: 1 representant

Dins de l’institut teniu el cens electoral per poder consultar-lo, així també com la convocatòria de les eleccions.
Donat que encara estem en pandèmia, l’entrada a consergeria haurà de ser amb cita prèvia, de manera esglaonada i només podrà accedir una persona cada vegada.
FUNCIONS CONSELL ESCOLAR
  • Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.
CALENDARI
 
5 de novembre: Convocatòria d’eleccions. Publicació de censos electorals provisionals.
8 a 10 de novembre: Període de presentació de reclamacions al cens electorals
12 de novembre: Sorteig per designar els vocals de les meses electorals
15 de novembre: Constitució de les meses electorals
11 de novembre: Resolució de les reclamacions als censos electorals
Fins el 18 de novembre: Presentació de candidatures als diferents sectors
19 de novembre: Proclamació de les candidatures definitives
22 de novembre: Votacions sector alumnat
26 de novembre: Votacions sector famílies i PAS
30 de novembre: Constitució del nou consell escolar

La normativa d’aplicació al procediment és la Resolució EDU/3043/2021, de 6 d’octubre, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics.
 
Dimarts, 8 de juny 2021
Batxillerat 2021/2022 ( 23/06/2021 )
Dimarts, 8 de juny 2021
Cicles mitjans de Formació Professional 2021/2022 (23/06/2021)
Dilluns, 7 de juny 2021
Publicació de la llista d'espera del centre a 07/06/2021 ESO
Dilluns, 7 de juny 2021
Alumnes ESO assignats al centre amb indicació de la primera petició a 07/06/2021
Divendres, 4 de juny 2021
PREINSCRIPCIÓ A PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ
Dilluns, 12 de abril 2021
Oberta la convocatòria d'ajuts per a llibres escolars, llicències digitals i material escolar per alumnes empadronats a Tordera per al curs 2021-22

 
A partir del dilluns, 12 d'abril i fins al pròxim dia 12 de maig romandrà oberta la convocatòria per demanar ajuts  per poder obtenir els llibres escolars, llicències digitals i material escolar pel curs 2021-2022 pels alumnes de P3, P4 i P5, educació primària i Educació Secundària Obligatòria empadronats a Tordera.  
Pels alumnes de P3 i 1r d’ESO es farà del 7 al 14 de juny, coincidint amb el període de la matrícula. 


La presentació de sol·licituds es realitzarà de forma prioritària i preferent de manera telemàtica (mitjançant el tràmit d’instància genèrica, al qual s’adjuntarà el model normalitzat de sol·licitud i tota la documentació corresponent) a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. S’elimina, així,  la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al registre d’entrada presencial de l’Ajuntament.

Excepcionalment, i prèvia justificació fonamentada, es podran presentar sol·licituds de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament, amb cita prèvia, només en el supòsit de persones que no tinguin mitjans per a presentar-les de forma telemàtica, en la mesura en què a causa de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 l’Ajuntament no pot garantir que es puguin presentar de forma presencial un volum considerable de sol·licituds. Aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic han de trucar al 93 764 37 17 perquè es valori l’excepcionalitat i se li doni cita prèvia per realitzar el tràmit presencial.
Dilluns, 12 de abril 2021
Certificat de participació dels i les alumnes de 2n de Batxillerat de l'Institut Lluís Companys
 
Gràcies per formar part de la solució al repte del malbaratament alimentari! Us volem agrair la vostra implicació en aquesta lluita que ens toca a tots i totes. Aquesta passada tardor vam realitzar un taller de sensibilització al vostre centre i us volem fer arribar un document amb la valoració dels tallers que va realitzar l’alumnat. Esperem que l'experiència us resultés interessant i ho gaudíssiu tant com nosaltres!
 
Per continuar treballant sobre el tema, teniu disponible  la nostra 
pàgina web. Hi ha material didàctic per descarregar i vídeos sobre les conseqüències ambientals, socials i econòmiques del malbaratament alimentari. Si necessiteu inspiració, també hi podreu descobrir articles plens d'idees innovadores i enllaços relacionats amb aquest gran repte que ens ocupa.
 

Us animem, a més, a explorar l’
enllaç que vam crear per la Diputació de Barcelona en relació amb la setmana de prevenció de residus, on hi trobareu els següents recursos:
-      “El menjar no es llença” Memory imperfecte.
-      Sopa de lletres aprofitades.
-      Passa Paraules d’aprofitament.
-      Quiz “El menjar no es llença”.
-      Receptes d'aprofitament.
 
 
Estem a la vostra disposició per noves activitats que us plantegeu, xerrades, tallers, projectes d'Aprenentatge i servei entre d'altres. Us anirem informant de les activitats que anem fent.
  
Moltes gràcies per la vostra implicació!
 
Esperem retrobar-vos ben aviat! 
Dimarts, 2 de febrer 2021
DIPLOMA LET'S CLEAN UP!!!
Let’s Clean Up Europe! 




Entre el 18 i 20 de setembre de 2020 es va celebrar a Europa la iniciativa europea Let’s Clean Up Europe! en la qual totes les persones poden participar, de manera voluntària, en diferents accions de neteja dels espais naturals, com boscos, platges, rius o rieres.

 
Els alumnes de 2n ESO del nostre Institut van participar en el Let's Clean Up recollint en total aproximadament 165 Kg de deixalles a la zona de la Roureda, davant del polígon de Can Verdalet.
Destacar que es van treure dues rodes una d'elles de camió, també es van retirar tres peces de grans dimensions de ferralla d'un vehicle, així com dues saques grosses que contenien envasos, vidre i altres restes.

Sorprèn de la quantitat de deixalles que es generen i es llencen a entorns naturals com la zona de la Roureda declarada PEIN (Espai d'interès Natural de Catalunya).
Les accions de neteja donen resposta a problemes ambientals originats per abocaments incontrolats en espais naturals per evitar possibles contaminacions i restaurar-ne l'hàbitat i el paisatge.
Divendres, 29 de gener 2021
APPINVENTOR
La nostra companya Neus Capdeferro ha participat amb els alumnes del centre en la iniciativa de reptes de programació amb AppInventor.

Els alumnes de 3r A són el Pol Sances i el Roger Fernández.
En el següent vídeo podeu visualitzar la seva ponència explicant la iniciativa:

 



Dilluns, 23 de novembre 2020
La Formació Professional: La solució per a les empreses
FP DUAL
Objectius

Donar a conèixer la Formació Professional Inicial en general, i la seva modalitat Dual en particular, fent èmfasi en les diferents col·laboracions que es poden establir entre les empreses i els centres educatius, i contextualitzant en la situació actual.

Programa
La formació professional inicial
Les famílies professionals
Mesures flexibilitzadores
Col·laboracions centre educatiu-empresa
Impacte de la pandèmia en la col·laboració entre empreses i centres de formació
Convenis
Pausa - descans
FP Dual:
Introducció
Contracte o beca
Contractació
Beca i etapa d'integració
Cercador
Nova Web d'FP Dual
Xarxes socials
Nova resolució FP Dual
Programa FP Dual a l'empresa(Cambra BCN)



Més informació al web
Dissabte, 24 de octubre 2020
Tordera en directe entrevista al director del centre, Carles Carré

Tots els espais comuns de l’institut Lluís Companys es desinfecten després de cada ús
oct. 20, 2020
Tordera en directe

 

Seguiu l'entrevista clicant a l'imatge:
 
 
 
 
 
Dijous, 30 de juliol 2020
Cicles mitjans d'FP 2020/2021 Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició a 30/07/2020

Dimarts, 21 de juliol 2020
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera petició ordenada definitiva a 20/07/2020
Divendres, 10 de juliol 2020
Barem provisional CICLES
Dimarts, 7 de juliol 2020
Publicació de la llista d'espera del centre a 07/07/2020
Dimarts, 7 de juliol 2020
Alumnes preinscrits al centre 07/07/2020
Dimarts, 7 de juliol 2020
Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició a 07/07/2020
Dilluns, 15 de juny 2020
Barem Batxillerat

Dimarts, 9 de juny 2020
Barem actualitzat ESO
Dimecres, 3 de juny 2020
Llibres escolars pel curs 2020-21
lli bresDes de dilluns 1 de juny i fins el proper dia 23 romandrà oberta la convocatòria per demanar ajuts  per poder obtenir els llibres escolars pel curs 2020-2021 pels alumnes de P3, P4 i P5, educació primària i educació secundària obligatòria empadronats a Tordera.  

Pels alumnes de P3 i 1r d’ESO es farà del 13 al 17 de juliol, coincidint amb el període de la matrícula. 
La presentació de sol•licituds es realitzarà de forma prioritària i preferent de manera telemàtica (mitjançant el tràmit d’instància genèrica, al qual s’adjuntarà el model normalitzat de sol•licitud i tota la documentació corresponent) a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. S’elimina, així,  la necessitat de presentar la sol•licitud i la documentació en paper al registre d’entrada presencial de l’Ajuntament.

Excepcionalment, i prèvia justificació fonamentada, es podran presentar sol•licituds de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament, amb cita prèvia, només en el supòsit de persones que no tinguin mitjans per a presentar-les de forma telemàtica, en la mesura en què degut a la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 l’Ajuntament no pot garantir que es puguin presentar de forma presencial un volum considerable de sol•licituds. Aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic han de trucar al 93 764 37 17 per que es valori l’excepcionalitat i se li doni cita prèvia per realitzar el tràmit presencial.
Divendres, 29 de maig 2020
Desconfinament Famílies
Atenció!!!: La recollida i retorn de material per Cicles queda modificat a dilluns 29 de juny
Dijous, 28 de maig 2020
Transport escolar 2020-2021

S'obren les sol·licituds telemàtiques de transport escolar per al curs 2020-21 i la convocatòria de bonificacions per aquest servei

Les famílies interessades a utilitzar el servei de transport escolar durant el curs 2020-2021 hauran de realitzar la sol·licitud d’inscripció obligatòria a través d’una instància específica i presentar-la telemàticament a la seu electrònica de l'Ajuntament de Tordera. 

Excepcionalment, i prèvia justificació fonamentada, es podran presentar de forma presencial a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament, amb cita prèvia, només en el supòsit de persones que no tinguin mitjans per a presentar-les de forma telemàtica, en la mesura en què degut a la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 l’Ajuntament no pot garantir que es puguin presentar de forma presencial un volum considerable de sol·licituds.

Les sol·licituds d’inscripció es podran realitzar del dia 25 de maig al 30 de juny. 
No s'acceptarà cap sol·licitud que no estigui al corrent de pagament. 
Dimecres, 20 de maig 2020
Departament d'orientació. Què estudiar?
 
Dissabte, 9 de maig 2020
Preinscripció 2020

Abans de fer la matrícula per ser admès per primera vegada en un centre, en primer lloc cal fer la preinscripció, és a dir, presentar la sol·licitud d'admissió al centre. Per fer la preinscripció cal:
  • Conèixer el calendari del procés
  • Consultar els centres
  • Conèixer els criteris de prioritat amb què s'ordenen les sol·licituds (i la documentació que els acredita),
  • Presentar la sol·licitud i la documentació (només una sol·licitud per alumne en què constin els diversos centres per ordre de preferència),
  • Consultar els resultats de la preinscripció quan es publiquen les llistes de sol·licituds amb la puntuació provisional i quan es publiquen aquestes llistes amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions
  • Consultar el centre assignat
  • Fer la matrícula.
Dimarts, 7 de abril 2020
US TROBEM A FALTAR
US TROBEM A FALTAR

UNA IMATGE VAL MÉS QUE MIL PARAULES




HO FEM BÉ, HO FEM JUNTS I ENS EN SORTIREM.
Dimarts, 7 de abril 2020
AIXÒ ÉS NOU PER TOTS!
 
Benvolgudes famílies,
Acaba un trimestre que sens dubte ha sigut el més complicat que recordem. La pandèmia que patim i la gestió dels dies posteriors, no són fàcils per a ningú..
Per això, us volem fer arribar el nostre acompanyament i solidaritat a tots vosaltres.
Són dies que, malgrat les dificultats, han de contribuir al nostre creixement personal i familiar.
Per a l’Institut també és una gran oportunitat per plantejar-nos i millorar les nostres formes de relacionar-nos, tant entre el professorat com amb les famílies, i per adaptar el procés d’aprenentatge dels vostres fills i filles. Comprovem –d’una manera més directa- com el grau d’autonomia dels alumnes modifica de forma important la manera de treballar amb ells a distància.
El Departament d’Educació, des que es van tancar les aules, ha mantingut la decisió que el desenvolupament del curs escolar havia d’esperar a veure com evolucionava la situació. Les activitats que els alumnes realitzaven a casa no havien de comptar per a la segona avaluació del curs. Per aquest motiu, aquesta avaluació s’havia de tancar amb les dades recollides de cada alumne abans del 12 de març, dia en què es van tancar els centres educatius. Així ho hem fet i avui hem tancat els Butlletins de Notes.
 

Per altra banda, dilluns passat, el Departament d’Educació, comprovant que la situació de confinament familiar pot allargar-se encara unes setmanes, ens va indicar que, en tornar de Setmana Santa, s’iniciarà la 3a. avaluació des de casa utilitzant metodologies d’educació a distància. Per a nosaltres, aquestes setmanes passades han estat una experiència molt enriquidora per tal de comprovar quin tipus d’interacció educativa funciona millor per a cadascuna de les edats dels nostres alumnes.
Comptem també, entre els nostres professors, amb una Competència Informàtica molt alta, i que aquests dies s’ha hagut de posar en pràctica amb molta més intensitat que mai. I les eines tecnològiques són importants, però no són l’únic mitjà ni canal per aprendre.
També som conscients de totes les dificultats que us han comportat haver de treballar des de casa, compartir recursos tecnològics a casa que tots necessitàveu a l’hora. Us agraïm l’esforç. I mai oblidem que, també tenim un sector d’alumnat que ha de treballar de forma no informàtica, i ens adaptarem a aquesta situació.
Davant d’aquesta nova perspectiva la Direcció de l’Institut, juntament amb el claustre de professorat, treballem la programació del tercer trimestre de manera que tots els nostres alumnes puguin continuar el seu procés educatiu amb el màxim aprofitament, fins que es recuperi la normalitat. L’educació a distància necessita per part nostra canviar algunes dinàmiques que facin més eficaç les noves metodologies que imposa la no presència física a l’aula.
 

La motivació constant de l’alumne, l’organització del treball i de les assignatures, la utilització de mitjans tecnològics, el creixement en autonomia i hàbits de treball personal, així com la periodicitat adequada d’interaccions amb el professorat, són algunes de les variables que tenim en compte per tal de personalitzar el creixement integral, acadèmic i personal de cada alumne.
És un gran repte que assumim amb la professionalitat i il·lusió d’aprofitar aquesta situació i créixer també com a docents.
Durant la Setmana Santa, no hi haurà classes ni tasques. Proposem activitats lúdiques per a aquella família o alumne que així ho desitgi.
Esperem que les comenteu amb el vostre tutor tot allò que creieu convenient i així ens puguem adaptar el millor possible a la vostra situació familiar i a les característiques dels vostres fills o filles. Tenim la clara voluntat de seguir acompanyant-vos per treure de cada alumne, el millor.

Carles Carré
Director
INS LLUÍS COMPANYS (Tordera)
 
 
Dissabte, 25 de gener 2020
1a Cimera Catalana d'Acció Climàtica
Cimera Catalana d'Acció Climàtica

El passat 17 de gener es va celebrar 1a Cimera Catalana d’Acció Climàtica, que vol ser un punt de trobada per acordar un full de ruta, a curt i mig termini, que permeti afrontar les polítiques de mitigació i d’adaptació al canvi climàtic, amb compromisos no només del Govern sinó també de tots els agents implicats. Per afrontar el canvi climàtic i incentivar l’acció, la Cimera vol implicar a el màxim nombre possible sectors.

En representació de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), un grup de joves va participar en aquesta Cimera i van elaborar i llegir un Manifest que recollia els seus compromisos i les seves demandes als governs per fer front a l'emergència climàtica.

La nostra orientadora Eulàlia Moral i l'alumna Mariam Diallo Diallo, van assistir a l'acte.

Compartim amb vosaltres el Manifest elaborat pels joves

#DiaMundialEducacioAmbiental
#EducacioAmbiental 
#escolessostenibles
#escolesverdes
#EA26 

Cordialment
Dilluns, 18 de novembre 2019
Participació a EU Code Week
Aprendre a programar ens ajuda a entendre un món amb constants canvis tecnològics i, a desenvolupar capacitats i competències que ens permeten explorar idees noves i innovar. Els nostres alumnes de 3er d'ESO en aquest primer trimestre s'acosten al món de la programació a través de App Inventor i han contribuït amb la seva activitat a la EU Code Week que es va celebrar del 5 al 20 d'octubre de 2019.
 
Divendres, 5 de juliol 2019
Jubilació Pilar Balaguer.

Aquest any es Jubila la nostra companya i professora Pilar Balaguer.

Li desitgem que gaudeixi d'aquesta nova etapa de la seva vida.
Dilluns, 20 de maig 2019
Premis ECOPROPOSTES Radio Marina
El passat dia 15 de Maig els alumnes de 2n ESO del nostre Institut van rebre un premi ECOPPROPOSTES de Radio Marina pel seu treball Caixes niu de Rat-Penat.
L’Ajuntament de Tordera es va posar en contacte amb l’Institut Lluís Companys per tal de combinar aquesta activitat amb un problema medi ambiental que era la plaga de l’eruga de la processionària. La processionària del pi (Thaumetopoea pityocampa) és la plaga més important de les pinedes mediterrànies. La Unió Europea ha prohibit l'ús de fumigacions aèries amb diflubenzuron, un producte tòxic per a la salut i el medi ambient. Una forma de combatre la plaga és amb ajudant o augmentant els depredadors naturals de l’eruga. Entre els pocs depredadors de l’eruga es troba un petit ocell anomenat mallerenga blava, però també la mallerenga carbonera. Per això es van construir caixes niu per mallerenga blava.Alhora també podem combatre la plaga eliminant les papallones nocturnes que en resulten i reduint així la seva possible reproducció. Per això ajudem a la natura fabricant refugis pels ratpenats. Les caixes-niu per a ratpenats serveixen per oferir refugi a aquelles espècies que requereixen de forats en arbres per amagar-se, criar, aparellar-se, etc. A Catalunya la manca d’arbres madurs provoca una manca de forats i clivelles en arbres per la qual cosa molts ratpenats es veuen obligats a refugiar-se en esquerdes d’edificis.
Els alumnes han aconseguit el primer premi pel seu treball que consisteix en un viatge al Cosmocaixa de Barcelona amb visita al Planetari.
També us deixem un enllaç amb l'entrevista que van fer Radio Marina:
https://www.radiomarina.com/2016/guanyadors-ecopropostes-2019/
 
Dilluns, 20 de maig 2019
Setmana dels Parcs a la Biblioteca de Tordera
Dins de la Setmana dels parcs el divendres dia 24 de maig els alumnes de 2n ESO del nostre Institut, realitzaran una presentació sobre els projectes d'escola verda que es fan al nostre centre.
La presentació serà ala Biblioteca de Tordera a les 18 hores.  En acabar hi haurà una petita volta de descoberta de la natura pel poble. Tots els assistents rebran un petit obsequi(polsera).
Duració aproximada del acte 2 hores contant la sortida.
 
ÉS UNA ACTIVITAT OBERTA A TOTHOM.
https://www.facebook.com/events/309980713004207/
Dijous, 21 de febrer 2019
JORNADA DE PORTES OBERTES
El proper 25 de Març farem la Jornada de Portes Obertes a l'Institut a les 17:00h 
Us hi esperem!!!
Dimecres, 30 de gener 2019
Xerrada i formació sobre l'educació ambiental i biodiversitat
El divendres passat es va impulsar una xerrada i formació sobre l'educació ambiental i biodiversitat als alumnes de 1r ESO de l'Institut Lluís companys. Una iniciativa que va rebre el suport del departament de la Brigada Municipal i que té relació amb la col·locació i elaboració dels "Hotels d'insectes" #Torderainnova
Dimarts, 29 de gener 2019
El 1er dia els alumnes només han de portar bolígraf i paper.
Institut Lluís Companys
c/ Joan Maragall, s/n
08490 Tordera
Tel. 937 65 08 22
a8044983@xtec.cat